20 Temmuz 2018 Cuma

On Temel Anne Mesajı


Anneler mükemmel olmak zorunda değildirler, olamazlar da. Yeterince 'İyi Anne' terimi ünlü pediatr ve psikanalist D.W.Winnicott tarafından bir çocuğa hayata iyi bir başlangıç yapabilmesi için gerekli olanları yeterli bir biçimde sağlayabilen anne için kullanılmıştır. Winnicott yeterince 'İyi Anne'liğin ilk adımı olarak çocuğa uyum sağlayabilmeyi öngörmüştür. Annenin bizim temel ihtiyaçlarımıza nasıl cevap verdiği bizim onun için önemimizi gösterir. Bize vermek konusunda cömert mi yoksa ihtiyaçlarımızı yük gibi algılayıp, 'Beni rahatsız ediyorsun' tavrıyla mı karşılıyor? Bezimizi değiştirdiğinde ya da kıyafetlerimizi giydirdiğinde dokunuşu yumuşak ve sevgi dolu mu yoksa sert ve hafif kaba mı? Belki mekaniktir. Gözleri ne söylüyor? Yüzündeki ifadeler nasıl? Hareketleri ve seçimleri neyi anlatıyor? Bütün bunlar annenin iletişimin bir parçasıdır ve onunla olan ilişkimizi şekillendirir. Hepsi birlikte aldığımız mesajları oluşturur. On temel 'İyi Anne' mesajı aşağıdaki gibidir:
• Burada olduğun için mutluyum.
• Seni görüyorum.
• Benim için özelsin.
• Sana saygı duyuyorum.
•Seni seviyorum.
•İhtiyaçların benim için önemli. Benden yardım isteyebilirsin.
• Buradayım. Sana zaman ayırırım.
• Seni korurum.
• Bende huzur bulabilirsin.
• Senden hoşlanıyorum. Benim içimi aydınlatıyorsun.

Jasmin Lee Cori / Varolan Annenin Yokluğu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder